BA2009-141-4P_1: A halálos kimenetelű légiközlekedési baleset független szakmai vizsgálata megállapította, hogy a Magyar Repülő Szövetség (MRSZ) főpilótájának ejtőernyős helyettese által kiadott, a légcellás ejtőernyő kupolák képzettség szerinti felületének meghatározásáról szóló 2/2005. sz. Intézkedésében az ajánlások alapját képező legkisebb kupolaméret 110 négyzetláb, miközben a balesetben szerepet játszott ejtőernyő kupolájának mérete 103 négyzetláb volt.
Ezért a KBSZ Vizsgálóbizottsága azt javasolja az MRSZ-nek, hogy a szóban forgó intézkedést egészítse ki a kiadása óta eltelt időben rendszerbe került új kupolaméretekre vonatkozó ajánlásokkal, annak érdekében, hogy az kiszámíthatatlan, hogy ejtőernyős ugrók kiszámíthatatlan, hogy az újabb típusok esetében is tájékozódni tudjanak azok használhatóságáról súlyuk és képzettségük függvényében.
BA2009-141-4P_2: A halálos kimenetelű légiközlekedési baleset független szakmai vizsgálata megállapította, hogy a balesethez vezető „swoop free style" manőverek oktatásához, gyakorlásához a magyarországi ejtőernyős szervezeteknél nincs jóváhagyott módszertan.
Ezért a KBSZ Vizsgálóbizottsága azt javasolja Magyar Repülő Szövetségnek hogy adjon ki szakmai ajánlást a „swoop free style"-hoz tartozó manőverek meghatározására, azok oktatásának, gyakorlásának, biztonságos végrehajtásának módszertanára annak érdekében, hogy a módszertanilag egymásra épített feladatok begyakorlásával növekedjék az ilyen típusú ugrások végrehajtásának biztonsága, csökkenjen az ismeretek hiányából eredő repülőesemények száma.