BA2009-272_1:
A baleset egyik közvetett oka az volt, hogy az alkalmazott felszálló eljárás hatósági tiltásáról a repülő üzem szervezői – saját nyilatkozatuk szerint – nem tudtak. Mivel az MRSZ függővitorlázó szakága – honlapja és havonta megjelenő hírlapja, a Madártoll birtokában – rendelkezik azokkal a kommunikációs eszközökkel, melyek révén a hatósági intézkedésekről a szakág vezetése az érintetteket tájékoztatni tudja, ezért úgy véli, hogy a kommunikációs lánc alkalmatlansága lehetett az informálódás elmaradásának oka.
A Vb a kommunikációs lánc alkalmassá tétele céljából az alábbi biztonsági ajánlás kiadást véli célszerűnek:
A Vb javasolja az MRSZ Szabad Repülők Szövetségének, rendelje el, hogy az üzemeltetést érintő információk kézhezvételét kövesse a címzett visszaigazolása, melyben tájékoztatja a függővitorlázó szakmai vezetést az értesítés kézhezvételéről, valamint az elrendelt intézkedés végrehajtásának tervéről.
A Vb úgy véli, hogy egy effajta rendelkezés szolgálhatja az információ hiányára visszavezethető események megelőzését.

BA2009-272_2:
A pilóta repülési naplója repüléssel kapcsolatos érdemi adatot nem tartalmaz, és hiányoznak belőle a személyi jogosítások, különös tekintettel a balesetben fontos szerepet játszó ún. „csőrölhető” jogosítás is. A légijármű kapcsán műszaki okmány – a lejárt légialkalmassági tanúsítvány kivételével – a vizsgálat során nem volt fellelhető, de nem volt minősítő okmánya a vontató berendezésnek sem.
Ezek a körülmények a klub szakmai vezetői munka olyan mértékű hiányosságait jelentik, hogy megkérdőjeleződik a szakmai vezetők alkalmassága.
A Vb e körülmény ismeretében az alábbi biztonsági ajánlás kiadását véli célszerűnek:

A Vb javasolja az MRSZ Szabad Repülők Szövetségének, hogy a szakág szakmai vezetője kösse a klub szakmai vezetői megbízások kiadását és megerősítését olyan feltételhez, mely a megbízott személynek a szakmai vezetői munkára való alkalmasságát garantálja.
A Vb úgy véli, hogy a fenti intézkedéstől a szakmai vezetői munka megbízhatósága javulhat.

BA2009-272_3:
A vizsgálat a szolgálatok ellátása kapcsán többek között feltárta, hogy
                a repülőüzemnek nem volt vezetője,
                a vontató berendezés kezelői a feladatot mindig alkalmilag, jogosítás megléte nélkül vállalják,
                a startszolgálatot nem oktatta senki arra, hogy neki a felszállást a kötél leoldásáig figyelnie kell.

Míg a szolgálatok hiánya, képzetlensége, szervezetlensége a baleset bekövetkeztében közvetve játszott szerepet, addig a startszolgálat kapcsán felvetett körülmény egyik közvetlen oka volt a balesetnek.

A Vb úgy véli, hogy a körülmények az alábbi biztonsági ajánlás kiadását indokolják:
A Vb javasolja az MRSZ Szabad Repülők Szövetségének, hogy a függővitorlázó repülőüzemek minden egyes fajtájára készítsen tematikát, mely tartalmazza a repülőüzemek szervezettségének jelenleg érvényes szakmai szabályait, különös tekintettel a szolgálatok kijelölésére és kötelmeire, külön felsorolva azokat a szabályokat, melyekkel a Szövetség egyrészt a meglévőket szándékozik kiegészíteni, másrészt az időközben érvényüket veszített korábbiakat szándékozik helyettesíteni.
A tematikát a tematika elkészültekor érvényes szabályok szerint hagyassa jóvá. A jóváhagyott tematika képezze szakmai továbbképzés tárgyát, és az abból tett elméleti vizsga legyen feltétele a függővitorlázó repülőüzemek lebonyolításának.
A Vb úgy véli, hogy a fenti intézkedéstől a függővitorlázó üzemek szervezettsége közelíthet a veszélyes üzemtől elvárt szervezettséghez.

BA2009-272_4:

A nemzetközi függővitorlázó gyakorlat a mentőernyő viselését természetesnek tartja. Az a körülmény, miszerint a hazai függővitorlázásban ez nem természetes, és az érvényesnek tekintett függővitorlázó szabályok a használatról nem intézkednek, balesetek forrása lehet. Az ebből származó balesetek megelőzésének szándéka a Vb-t az alábbi biztonsági ajánlás kiadására ösztönözte:
A Vb javasolja az MRSZ Szabad Repülők Szövetségének, hogy intézkedjen a mentőernyőnek függővitorlázásban való használatáról.
A Vb úgy véli, hogy a fenti javaslat megvalósulása esetén a hazai függővitorlázó mentőernyő használat illeszkedhet a nemzetközi elvárásokhoz.