Szakmai vizsgálat lezárásaként hozott biztonsági ajánlás

 

BA2018-734-4-1

A Közlekedésbiztonsági Szervezet a szakmai vizsgálat során megállapította, hogy a vizsgált esemény során az Alexander Schleicher által gyártott K-7 típusú vitorlázó repülőgép magassági kormánylapjának meghibásodása a tőborda ragasztásának elválása miatt következett be. Ezért

az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségének (EASA), hogy vizsgálja meg a K-7 típusú vitorlázó repülőgépre jelenleg érvényben levő 72-007/3 légialkalmassági utasítás (AD) módosításának lehetőségét, ahol az ellenőrzési intervallum nem csak naptári időhöz, hanem felszállásszámhoz is kötött.

A KBSZ véleménye szerint az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén jelentősen csökkenthető annak kockázata, hogy a K-7 típusú vitorlázó repülőgépek magassági kormánylapjai repülés közben leválnak