Szakmai vizsgálat lezárásaként hozott biztonsági ajánlások

 

 

BA2018-739-4-1

A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága a szakmai vizsgálat során azt tapasztalta/megállapította, hogy olyan utasok is szenvednek halálos balesetet a pilóták hiányos gyakorlata következtében, akiknek előzetesen nincs lehetőségük felmérni a repüléssel együtt járó kockázatot, ezért nincsenek abban a helyzetben, hogy reális döntést hozhassanak abban a kérdésben, hogy biztonságosan repülhetnek-e. Ezért,

a Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a közlekedésért felelős miniszternek, hogy az 53/2016 (XII.16.) NFM rendeletben említett, szakszolgálati engedéllyel vezethető légijárművek esetében olyan módon szabályozza az utassal repülő pilóták képesítésének és/vagy jogosításának megtartását, amely az eddiginél nagyobb gyakorlat megszerzését és fenntartását követeli.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vizsgálóbizottság véleménye szerint csökkenni fog az utasrepülés kockázata.

 

BA2018-739-4-2

A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága a szakmai vizsgálat során megállapította, hogy, a motoros sárkányrepülők műszaki alkalmasságát szabályozó 21/2015 (V.4.) NFM rendelet nem ad kellő segítséget a légijármű karbantartásához és műszaki alkalmasságának megállapításához, illetve a kapcsolódó dokumentumok nyomon követhetőségéhez. Ezért,

a Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a közlekedésért felelős miniszternek, hogy a 21/2015 (V.4.) NFM rendeletben említett sárkányrepülő eszköz karbantartását és megfelelőségi vizsgálatát olyan módon szabályozza, amely az eddiginél nagyobb segítséget ad a karbantartáshoz és a műszaki alkalmasság megállapításához.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vizsgálóbizottság véleménye szerint csökkenni fog a motoros sárkányrepülés műszaki okokból bekövetkezett baleseteinek gyakorisága.