Szakmai vizsgálat lezárásaként hozott biztonsági ajánlások
BA2019-348-4-1
A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága a szakmai vizsgálat során azt tapasztalta, hogy a repülőgép motorterében nem minden biztosító huzal volt teljes hosszában összesodorva. Ezért
a Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a Fly-Coop Kft karbantartó szervezetének, hogy építse/építtesse be a mindenkori karbantartó személyzet belső oktatási anyagába ismeretfelújító jelleggel a légijárművek karbantartásai során alkalmazott oldható kötések biztosításának iparági követelményeit és azok megvalósításának módozatait.
Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vizsgálóbizottság véleménye szerint az oldható kötések biztosításának követelményeivel és megoldási módozataival kapcsolatos ismeretek elmélyítésével, a jelen esetben bekövetkezett rögzítőanya fellazuláshoz hasonló esetek bekövetkezésének kockázata csökkenthető.
BA2019-348-4-2
A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága a szakmai vizsgálat során megállapította, hogy sem a Karbantartási Kézikönyv Kiegészítésében (ASMS), sem az SMA AIRCRAFT INSTALLATION MANUAL FOR CESSNA 182 FITTED WITH AN SR-305-230E-MA02 ENGINE kézikönyv, illetve az annak részét képező, üzemmód-átállító bowden beszerelésére vonatkozó Job Card No22. dokumentum nem tartalmaz meghúzási nyomaték értéket az üzemmód-átállító bowden motor oldali végén lévő a 8-as és 10-es számmal jelölt rögzítőanyák szerelésére vonatkozóan. Ezért
a Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a Safran AE motorgyárnak, hogy határozzon meg meghúzási nyomatékot az üzemmód-átállító bowden mindkét végén található rögzítőanyák szerelésére vonatkozóan.
Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vizsgálóbizottság véleménye szerint a jelen esetben bekövetkezett rögzítőanya fellazuláshoz hasonló esetek bekövetkezésének kockázata csökkenthető.
BA2019-348-4-3
A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága a szakmai vizsgálat során megállapította, hogy mind a Karbantartási Kézikönyv Kiegészítés (ASMS) mind az SMA AIRCRAFT INSTALLATION MANUAL FOR CESSNA 182 FITTED WITH AN SR-305-230E-MA02 ENGINE kézikönyv, illetve az annak részét képező, üzemmódátállító bowden beszerelésére vonatkozó Job Card No22. dokumentum az üzemmódátállító bowden motor oldali végén lévő 8-as és 10-es számmal jelölt rögzítőanyák huzalos biztosítását bemutató kép olyan huzalos csavarbizosítást mutat, amely nem felel meg minden tekintetben a huzalbiztosításra vonatkozó követelményeknek. Ezért
a Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a Safran AE motorgyárnak, hogy olyan csavarbiztosításra vonatkozó fotóval mutassa be a csavarkötés huzalos biztosítását, amely minden tekintetben követi a huzalbiztosításra vonatkozó követelményeket.
Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vizsgálóbizottság véleménye szerint a jelen esetben bekövetkezett rögzítőanya fellazuláshoz hasonló esetek bekövetkezésének kockázata csökkenthető.