Kategória / Occurrence class: | Incident |
Dátum / Date: | 2009.03.18. |
Időpont / LT: | 16:25:00 |
Ország / Country: | Ukraine |
Helyszín / Location: | UKOV FIR |
Sérülés / Airplane damage: | None |
| |
Esemény leírása / Narrative: | Bejelentés szerinti eseményleírás: Az odesszai felszállás és a futóbehúzás után "Futók helyzete nem egyezik a kar helyzetével" hibajelzés jelent meg a pilótáknál. Mivel a max. leszállósúlynál nehezebb volt a gép, a parancsnok úgy döntött, hogy tüzelőanyag kifogyasztás helyett folytatja a repülést és Budapesten fog leszállni, mivel addigra a kifogyasztott üzemanyag miatt a gép súlya kisebb lesz, mint a maximális leszállósúly. Vészhelyzetet nem jelentettek, mert a futókibocsátás után három zöld tablójelzése volt, a torony azonban riasztást rendelt el. A repülőgép rendben leszállt Budapesten. |
| |
Esemény leírása / Narrative: | After take off from Odessa the the crew received a "LG/Lever Disagree" message wich indicated tha the landing gear was not properly retracted. The aircraft was heavier than the maximum allowed landing weight. Instead of opting for burning fuel and landing in Odessa, the captain decided to continue to Budapest and land there. Having three green lights for the landing gear, the crew did not declare emergency. Nevertheless, emergency services were alerted by the tower. The aircraft landed normally in Budapest. |
| |
Típus / Type: | EMBRAER - 135 |
Lajstromjel / Registration: | G-WCCI |
Üzemeltető / Operator: | United Kingdom - LONDON EXECUTIVE AVIATION LTD |
Sérültek / Injuries: | Halálos / Fatal | Súlyos / Serious | Könnyű / Minor | Nem sérült / None | Személyzet / Crew: | 0 | 0 | 0 | 3 | Utasok / Passenger: | 0 | 0 | 0 | 7 | |
Induló repülőtér / Departure airport: | Ukraine - UKOO (ODS): Odessa/Tsentralny + Fir |
Érkező repülőtér / Destination airport: | United Kingdom - EGGW (LTN): London/Luton |